luni, 23 aprilie 2012

Pui umplut cu legume la cuptor

    Daca ultima reteta a fost pe baza de carne de vita,astazi a venit randul zburatoarelor,exact,a carnii de pasare.O carne usoara,recomandata si in diete,ce poate fi preparata in diverse retete.Alaturi de cea de peste(care este bogata in Omega 3),carnea de pui are este saraca in grasimi,avand in componenta sa vitaminele A,B si D.Cea mai mare cantitate de grasimi se gaseste in piele,astfel,daca aceasta este inlaturata,carnea este absolut "light".
    Puiul,caci despre el este vorba,l-am pregatit,de data aceasta,intre prieteni,astfel,fiecare a participat la pregatirea si"indoparea" bietului pui.Dar a meritat!

Pai,avem nevoie de: 
un pui intreg(noi am avut la caserola,e bun si cel de curte,important e sa nu fie crescut cu "droguri de crestere")
legume diverse(dovlecel,ardei rosu si galben,ciuperci,mazare boabe,morcov,ceapa verde,usturoi,verdeturi)
80-100 g unt
un pahar de bere
miere de albine
condimente









    Legumele,curatate,spalate,taiate marunt,le-am aruncat intr-o tigaie cu unt si putina apa,pentru inabuisre usoara.Dupa aia le condimentam putin si le dam deoparte
Puiul,spalat bine si zvantat il "tapetam" in interior cu felli de usturoi si il umplem cu amestecul de legume(aici e nevoie de doi,unul tine puiul de picioare,celalalt il umple).Dupa ce puiul e plin ochi,il legam in partea inferioara cu ata(optional),il "aurim" cu miere,peste care cernem putine condimente de pui si il asezam intr-un vas termorezistent.Inainte de a-l introduce la cuptor,adaugam in tava berea si bucatele de unt(puiul va fi stropit permanent),dupa care il acoperim cu folie de aluminiu.Inainte de a fi gata(taiati o bucatica si gustati) ,dam la o parte folia pentru a se rumeni putin.
Noi l-am lasat descoperit,sa se "arda" bine.
Cand a fost gata,l-am portionat si,pe langa umplutura,care a fost delicioasa(usturoiul e extraordinar),am adugat cartofi prajiti.
Il puteti servi cu un vin alb,noi am avut un rose delicios.

        Pofta Buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu